10 October, 2012

Dah Sebulan Ayah Pergi :-(

Semalam 9/10/2012, cukuplah sebulan ayah pergi. Bukan aku lupa nak post entry kat sini semalam, tapi semalam/kemarin aku sibuk betul. Kebetulan partner aku cuti. Dah tu aku ada kes yang melibatkan berpuluh-puluh architectural plan yang kalau dibentangkan, sebesar sebuah kereta...penat giler

Tapi semalam, aku hanya mampu berdoa agar ayah ditempatkan disamping hamba-hambaNya yang beriman dan beramal soleh serta mereka yang mendapat ketenangan di sisi Allah SWT. Begitu juga dengan arwah mak. Nak baca yassin atau Al-Quran, aku tengah pakai bendera merah. Namun aku tetap berdoa yang terbaik buat arwah mak dan ayah.

Dulu, bila mak tak ada, aku rasakan hidup aku kosong dan sebahagian diri aku telah goyah. Dan kini bila ayah pula pergi, aku rasa sayap aku patah kedua-dua sekali. Dahan termpat bergantung telah patah. Ada banyak kekosongan di hati aku.

Tapi sebagai hamba Allah, aku redha dengan ujianNya. Lagipun, Allah hanya menguji hambaNya sekadar kemampuan hambaNya. Aku harus tabah dan kuat...ya aku tabah...
(waktu ni ayah masih agak sihat. Waktu ni aku rasa awal tahun 2012. Ayah masih boleh bersembang dan berjalan walaupun tak kuat)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/