31 July, 2012

Kena Blacklist Dengan Celcom

Hmm...camna aku nak mula ya...benci betul aku. Mengong sungguh. Korang pernah ada pengalaman kena blacklist tak macam aku ni dengan mana-mana syarikat telco? Tension aku. Dulu aku nak beli iphone kat maxis, lepas tu dorang bagitau aku punya nama kena blacklist, lepas tu semalam aku nak tambah aku punya broadband. Sekali lagi aku dimaklumkan aku kena blacklist. Aku tanyalah oleh syarikat man. Dia kata Celcom.

Hmm...seingat aku, aku memang pernah pakai line celcom dulu. Tapi aku dah terminated dalam tahun 2005 camtu. Dan aku dah kasi bayar habis aku punya hutang. Kalau aku tak kasi bayar habis, of courselah dorang akan hantar billing statement. tapi tak. lepas aku terminated line tu, aku tak terima apa-apa pun. So aku assumed tak ada apa-apalah masalahnya. Tup-tup dah kena blacklist.

 Yang buat aku risau tu, budak kat maxis tu suruh aku pegi settlekan dulu apa baki aku yang tertunggak. Mak hai...ini mau ratus-ratus riban aku fikir. Yalah dari tahun 2005 sampai 2012, dah berapa tahun tu?Sebab tu nama aku kena blacklist...huhuhu habislah duit gaji aku.

Tapi nak dijadikan cerita, semalan aku pun telefonlah Celcom careline. Aku hampir menangis sakan bila dengar jumlah yang aku terhutang (kononnya), jumlah yang menyebabkan aku disenarai hitam oleh Celcom, jumlah keterhutangan aku yang menyebabkan aku gagal mendaftar untuk lain-lain talian telco. Rasa nak pitam pun ada. Ya Allah...korang tau berapa? RM43.00. Aku ulang RM43.00. Dalam masa yang sama hubby aku pun pergilah ke premis Celcom di Jalan Ampang. Dengan kecut perut jugalah memikirkan berapa jumlah yang aku kena bayar...hehehe

So pada pemikiran korang, logikkah aku disenarai hitam dengan jumlah RM43.00 sahaja dan tanpa aku diberi notis untuk membuat pembayaran tersebut yang dikatakan aku terhutang. Halo pakcik, mahkamah pun tak terus lelong rumah orang tanpa bagi notis tau dak? Mangkuk betullah...

3 comments:

  1. okay la tu RM43 je. saya ni baru balik dari maxis centre klcc. igt nak beli fon baru n amik plan 4G. so kena la tukar account prepaid yg sediada ni ke postpaid. tetibe org tu ckp takleh proceed cos nama saya dah kena blacklist ngan celcom. dia suruh pi kedai celcom kat tingkat bawah utk settlekan and dptkan surat pelepasan blacklist tu. yg bagusnya, seumur hidup saya tak pernah pakai celcom! camner dorang boleh ada particulars saya pun saya tak tau. kalau bawah rm50 takpela boleh je settlekan sebab excited nak dpt fon baru kan..tgk2 sampai RM600 lebih! pastu saya mintak la orang celcom tu tolong printkan statement, dia ckp tkleh print. cam bengong je. saya bgtau dia saya tak penah ada account celcom, dia dgn muka takde perasaan suruh saya pi report polis. (nampak sgt benda ni salu jadi kat orang ramai) dah melepas nak beli fon baru. leceh betul! sorry la terlepas geram kt sini lak. huhu. apa pun celcom memang bodo. patutnya bila org sign up tu mintak la IC betul. ni IC photostat mane2 dia rembat je kot. kalau jadi kat 1-2 org tkpe. ni kalau saya google 'blacklist celcom' tengok ramai dah kena camni. tak penah sign up, tetibe dah kena blacklist. abis tu takkan nak bayar benda yg tak pakai? gerammmm!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pn same...igt nk register postpaid,,....alik2 ..,Celcom pya angkara...PADAHAL AKU TAK PERNAH...TAK PERNAH SESEKALI ADA AKAUN CELCOM...pening...check careline celcom...pehhhh...600rm die nyer tunggakan...aiyoooo

      Delete
    2. Then sis bayar ke rm600 tu ? saya sampai skg nama still blacklist, report polis dh buat, report celcom pun dh buat tapi hemmmm

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/