07 June, 2012

Nak Jahit Manik Kat Baju Raya

Huhuhu...baru bulan Syaaban...aku dah beria-ia dok fikir pasal baju raya...huhuhu...teruk sungguh. Hehehe ekcely baju raya aku dah lama siap. Sebabnya aku tempah dekat biras aku di Terengganu nun...so bukan senang aku nak balik sana kalau dalam bulan puasa. So aku siap-siap tempah bila aku balik Terengganu masa bulan 2 aritu. Yang selebihnya aku hantar pakai pos laju ke rumah biras aku tu...So bulan 5 aritu, biras aku dah siap kirimkan baju aku yang dah siap tu melalui kakak ipar aku yang sorang lagi...So sekarang ni tengah tahan hati dan kesabaran saja ni...kalau ikutkan aku nak pakai jek baju yang dah siap tu...hehehe...

Sebab aku dah buat baju plain, tak ada corak...so sekarang ni tengah fikirkan camna nak bagi meriah dan vogue sikit baju aku tu. Tahun lepas aku buat baju corak-corak...kakak-kakak aku pakat komplen aku tak glamour. Yalah tahun-tahun sebelum tu aku tempah baju sedondon dengan hubby...siap ada manik atau kerawang lagi...tapi tahun lepas aku lari tema, dah la tu aku terbeli tudung warna yang tak matching dengan warna baju...teruk juga kakak-kakak aku kondem aku...hehehe...sesekali aku buat kesilapan dalam berfesyen. Kalau nak tahu...gambar baju raya tahun lepas tu gambar pengenalan kat blog aku tu yang warna oren tu...
Kakak-kakak aku, macam tu punya la glamer aku depa kata aku tak glamer...huish...teruk sungguh...tambah pulak time tu mata aku kena jangkitan kuman, bengkak sebelah...naik ketumbit...besar lak tu...

So tahun ni aku dah plan nak jahit manik yang glamer kat baju aku tu...dan seperti biasa pilihan aku kain jenis georgette...warna pula magenta pink...jenis kurung pesak pahang...Sekarang ni aku tengah survey melalui cik google bentuk-bentuk sulaman manik yang nampak gojes dan senang...ada dah 2 - 3 corak/stail yang aku berkenan...tapi yang paling simple aku jumpa dari baju kakak aku...tapi aku rasa nak tambah sarat lagi...bagi depa jeles...lepas tu aku nak letak juga bunga dari labuci...fuhh...
Tapikan...aku pernah juga dulu jahit manik kat lengan baju...but then sampai sekerat jalan, cik "M" datang bertandang...sudahnya...aku lipat lengan baju sebab nak cover sebelah yang tak berjahit dengan manik...harap-harap kali ni cik "M" tak datang bertandanglah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/