13 August, 2012

Kisah Bulan Puasa Lagi

Hehehe...kisah berlaku pagi tadi. Masa hubby buka pintu nak keluar untuk kami pergi kerja. Aku kat dalam rumah lagi. Tetiba hubby bising...kasut selipar dia kena kebas. Diulang...KASUT SELIPAR hubby KENA CURI!!! Hai bulan ramadhan ni Allah SWT dah tambat semua iblis dan humban ke tengah lautan...so yang mencuri ni mesti perangai dah tahap iblis...

Actually bukan sekali dua kasut/selipar hubby kena kebas. Dah berkali-kali. Masa mula-mula dulu memang kasut hubby yang kena kebas tu ada jenama. Tapi sejak kejadian tu hubby dah tak letak kasut kerja kat luar lagi. Semua simpan dalam rumah.

Tapi selipar? Selipar pun nak kebas...teruk betullah nafsu manusia ni. Yang aku dengan hubby rasa lawak sangat tu...dek kerana iblis bermaharajalela di mata hati, selipar pasar malam yang tertulis jenama terkenal yang dikebasnya. Dia tu tak boleh nak bezakan ke kasut branded dengan tiruan? Hubby beli selipar pasar malam saja pun. Harga tak sampai RM15.00 pun.
Sedih ada, kesian pun ada. Semoga Allah SWT merahmati siapa sahaja insan yang berperilaku macam tu. Semoga Allah SWT membuka pintu hati insan tersebut...semoga rezeki dia bertambah supaya dia tidak payah mencuri lagi demi mencari sesuap nasi atau apa saja keinginan dia yang belum tertunai...

Dan satu lagi nasihat aku, kalau kita rasa kita tak mampu menggapai bintang di langit, bersyukurlah andai kita dikelilingi dan disinari percik cahaya si kelip-kelip..
.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/