01 November, 2012

Sibuk Hujung Bulan

Heee...kalau hujung bulan saja, mesti sibuk sangat...hujung bulan kat opis aku ni ibarat nak perang. Tambah-tambah dekat nak hujung tahun dah ni, lagi la sibuk. Dahlah kes pun masih bertimbun tak habis-habis lagi. Yang 1st cycle pun masih ada lagi sekali sekala timbul. Yang 2nd cycle pulak, semua dah ambik slot sampai pertengahan tahun depan. Habis tu, yang 3rd cycle yang sepatutnya tamat bulan Januari 2013 ni, nak ambik slot masa bila pula? Pening kepala macam ni...Dah berdouble parking dah ni...kenapalah orang asyik nak saman menyaman ni...kadang-kadang tu sebab tamak haloba. Dengan mak bapa, laki bini, adik beradik sendiri pun nak saman menyaman. tak boleh lebih atau kurang sikit. Silap cakap sikit pun nak saman menyaman. Kalau buat kerja orang tak bayar tu, of courselah, kalau aku pun aku saman jugak...kalau tak nak makan apa kalau dah buat kerja sampai selesai orang tak mau bayar...

Lepas tu kalau boleh nak kes didengar awal. tapi camna nak dengar kalau semua dokumen tak lengkap? Kalau arahan yang diberi tak dipatuhi? Cuba habaq mai sat!!!

Lagi satu bab statistik...hadoi aih...hujung-hujung tahun ni, banyaklah pulak statistik nak kena kelebek (tengoklah tu). Otak pun dah naik mereng jugak ni. Kalau orang kata kakitangan kerajaan tak buat kerja, cuba mai dok kat opis aku ni. Baru tau langit tinggi rendah. Kadang-kadang nak makan pun tak sempat. Bab tahan kencing tu jangan ceritalah...

Ha kalau tengok aku online fb atau berblog waktu opis, jangan salah faham...sebab kalau aku dok tengah menulis tu, maknanya ada kerja yang aku kena mengadap komputer. So bila lama-lama guna otak, sesekali aku kena alih otak aku dari benda serius kepada benda yang ringan-ringan. Kalau tak, mau mereng aku. Actually, sekarang ni pun aku amsih kat opis lagi. Stayback habiskan kerja yang memang tak pernah habis. Dari pagi tadi dok menaip siapkan statistik dengan nota. Telinga pun dah naik pekak ni...

Itu pun nasib baik petang ni bos aku kata tak payah taip submissions untuk satu kes yang buat kat open court. Kalau tak, pengsan pula aku. Kes tu dahlah dokumen menambun, parties submit dekat 3 jam...huaa...letih tuh...

Oh ya, tentang statistik, alhamdulillah dah habis aku buat. Insyaallah okay kot...So dok tengah habiskan nota crt ni...harap-harap boleh selesai by Monday next week. sebab next week dah ada satu lagi kes yang bangang punya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/