28 November, 2012

Fesyen

Saja je aku letak tajuk entri macam kat atas tu...saja kasi tanda soal kat korang semua...

Eh tunggu jap...apasal aku tetiba boleh bukak diari aku ni...aku ni bukankah tengah sibuk ni...ada banyak kerja nak kena settlekan? Ish terlupa la pulak...tak apalah, sekarang ni tengah rehat. So aku layan open diary  aku ni dulu. Release tension.

Mesti korang boring dengan aku nikan? Yalah sejak dua tiga menjak ni, asyik mengeluh itu ini je. Ada je yang tak puas di hati aku. Tapi nak buat camana, inilah saja caranya aku nak melepaskan rasa dan perasaan aku.

Cerita 1

Pagi-pagi buta tadi, aku macam biasa sampai opis dalam pukul 7.00 am camtu. Aku memang datang opis awal. Nak elak jam dan juga supaya aku boleh get ready/standby dengan tugas aku hari setiap hari. Nak dijadikan cerita, semalam aku balik awal. Pukul 5.05 pm aku dah chow...nak pergi kedai beli hadiah untuk partner aku yang akan berpindah tu. Biasanya aku dekat pukul 7.00 pm baru balik. So aku biarlah budah oderli yang kuncikan pintu.

Pagi ni, bila aku sampai, aku pun dengan konfiden nak buka pintu. Ya rabbi, dia boleh kunci pintu pakai selak. Aku pun pergilah dekat pintu yg satu lagi. Pun pakai selak jugak...adoi...apakejadahnya tu. So aku pun menonong pergi ke pintu utama utk kakitangan. Pun berkunci. Dekat pukul 8.00, lawyer dah start sampai. Aku ni tak dapat masuk lagi. Aku pasti, bos aku pun dah sampai. Tapi bos aku ok sebab dia ada lif akses terus ke bilik dia.  Telefon setiausaha bos aku, tak berangkat. Aku dah hangin satu badan ni...

p/s. Patutlah bos aku selalu aja mengamuk dekat si s/u dengan oderli dia. Selalu datang lewat ke ofis. Kalau aku yang jadi bos, aku pun mengamuk. Tergendala semua kerja

Cerita 2

Okaylah. Pintu dah di buka. Aku ni masuk ofis, terus capai mouse dan mengadap pc. kes hari ni kena handle cepat. Di sini aku tak mau tulis lanjut. Aku cuma nak bagi soalan...korang pernah tak jumpa orang yang sangat cerewet tapi sangat lembap buat kerja? Cerewet untuk hal-hal yang sepatutnya dia tak boleh cerewet sebab itu sudah tugas dia. Dan dia juga tak produktif. Kerja selalu bertangguh dan asyik komplen sebab kerja banyak. Of courselah kerja makin bertimbun kalau asyik tangguh buat kerja...

p/s. hai apalah nasib aku kerja dengan orang yang macam ni...

tapi...bila aku dah luahkan kat sini...rasa...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/