10 February, 2010

Blog baru 10/2/2010

Ini blog aku yang terbaru. Sebab blog yang lama ada problem sikit...Walaupun aku lagi suka blog aku yang lama. Tapi nak buat macamana...Life must goes on...
Tak apalah...lagipun ini mungkin bak diri aku yang bakal menyambut birthday pada 22/2/2010 nanti. Serba baru dengan keazaman baru dan keyakinan baru. Harap-harap, sepertimana umur aku yang makin meningkat ni, kejayaan dalam hidup aku pun makin meningkat...Amin.
Dua tiga hari lagi nak sambut chinese new year...hmm...maknanya cutilah kita rakyat Malaysia ni utk 3-4 hari...Yea...bestnya. Bolehlah nak rehatkan dan tenangkan fikiran. Minggu ni memang letih gila. Maklumlah, my partner kat opis ni cuti panjang balik kampung kat Bintangor, Sarawak...New comer kat opis ni. 1st time nak rasa sambut CNY sebagai kakitangan kerajaan ni...So, kerja yang biasanya dibuat secara "take turn", kenalah buat sorang diri...Terkejar sana terkejar sini. Nasib baik sekarang dunia dah maju... internet memang memudahkan banyak kerja aku. Lagipun sambil buat kerja...kadang-kadang ngelat juga...layan tenet!!!
CNY ni juga dah rancang dengan hubby, nak balik Terengganu kejap. Jengok family in law kat sana. Lagipun nak balik ambil my new "baju kurung" yang tempah dekat SIL kat sana. Walaupun emak dan bapa mertua dah tak ada, rasanya hubungan kekeluargaan tu mesti diteruskan. Silaturrahim...berdosa kalau dipisahkan. Cerita tentang tempah baju kat SIL ni bukan apa, memanglah jauh bebenor. Tinggal di KL tapi tempah baju sampai ke Terengganu sana nun. Sebenarnya, aku saja buat macam tu. Kebetulan, SIL memang tak kerja, so, kalau aku tempah baju kat dia, masuk jugak duit poket dia...dari aku tolong orang luar, baik aku tolong family dulu. Lagi besar pahala aku dapat. Lagi satu, aku suka balik terengganu ni sebab makanan kat sana memang best. Sedap! Tapi satulah, aku rasa makanan kat Terengganu lebih mahal berbanding tempat-tempat lain kat Malaysia ni. Pernah satu tahun tu, bulan puasa. Kononnya aku dengan hubby pegi bazar ramadan kat K.Terengganu. Terkejut kau...sepotong kuih seri muka harganya RM1.00!!! Huh, kesian orang Terengganu, tingginya kos hidup...Kalau di sana, apa lagi makanan yang akan selalu ada dalam menu kalau dah balik sana. Mestilah nasi dagang, nasi minyak, kuih akok, nasi kunyit, nasi kuning, sata yang jadi pilihan. Lepas tu ada satu kuih yang aku cuma kenal bila dah kawin ni..kuih paung goreng...Tapi satu lagi yang aku perasan, makanan kat sana pelik-pelik sikit...
Lepas balik dari Terengganu, aku dengan hubby dah merancang nak pegi rehatkan badan dengan minda kat Cherating. Hotel pun aku dah tempah. Duduk kat Impiana. Ini 1st time nak duduk kat situ...tak taulah best ke tidak. Harap-harap bestlah. Aku dengan hubby memang suka pegi merehatkan diri kat tepi pantai ni. Tenang je...walaupun aku sebenarnya gayat bila duduk tepi pantai. Aku cukup takut tengok air laut. Selalunya kalau aku nak mandi air laut, aku just duduk kat gigi air je...lagipun, bukannya aku tau berenang...Hubby aku lainlah. Dia ni pun, pantang pergi bercuti/duduk kat hotel. Mesti suka berendam punya. Kalau boleh dari pagi sampai ke malam...Bagi aku, satu je yang leceh bila pegi ke tepi pantai ni...kulit aku jenis sensitif. Pakailah lotion utk sunburn jenama apa pun, mesti tak jalan punya. Selalunya member-member kat opis ni dah tahu, kalau aku balik muka hitam aja...mesti dah tau aku pergi berkelah...
So, after CNY, end of this month pula, kita akan menyambut Maulidur Rasul. Aku memang sayu bila memikirkan Kekasih Allah SWT. Alangkah bagusnya kalau aku hidup di zaman Baginda. Sebab zaman sekarang ni...sukarnya kita nak menaruh kepercayaan pada orang. Lagipun, aku mengharapkan kasih dariNya...
Hmm...dah agak panjang ngomelan aku. Aku stop dulu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/