22 February, 2010

Ammar Faaidz

Ini anak saudara yang terbongsu...Rasanya dari 27 orang anak saudara. Ramainya. apakata pun, kalau time hari raya...mau kopak poket mak dan bapa saudara.
Umur? Baru nak masuk 2 tahun 27.3 ni. Cakap pun masih pelat. Tapi bakal dapat adik tak lama lagi. Mungkin dalam bulan 5 ni kot. Tinggal di Ambangan Height Sungai Petani, Kedah. Anak cikgu Fazilah dan Encik Mohamad Asri. Pagi-pagi bila mak dengan abah pergi keja, dia kena tinggal dengan sorang lagi mak saudara...Kak Chik. Tapi Ammar panggil, mak. Dekat abang ipar pula dia panggil ayah.
Waktu kecik, putih je...tapi bila dah agak besar...kelabu jerk...
ni gambar dia. Waktu ni tengah dok makan nasi. Makan nasi kicap campur sayur brokoli dengan ikan. Nampak dalam gambar, bulatnya pipi...padahal kalau tengok kat luar, kurus keding! Payah nak makan.
Baju yang dia pakai tu, aku (makcik dia) yang belikan...
Pantang aku telefon, dia yang sibuk nak cakap. Walaupun masih pelat. Keluarlah sebutan Chik dari mulut dia tu bila mama dia suruh panggil aku...Tapi yang best bila dia sebut crane...jadi "khenngg"..
Nak mandi cukup payah...bukan setakat nak mandi, nak basuh bila dia berak pun payah...
Apapun, harap-harap, bila dia besar nanti, dia akan jadi anak dan insan yang berguna dan berjaya dan berjasa kepada agama, ibu bapa, orang tua dan masyarakat.
Makcik SAyang Kamu Ammar!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/