28 December, 2012

Opisku Blackout!!!

Actually ni cerita semalam...so sebab semalam opis blackout, aku tak bolehlah nak cerita semalam...jadi, aku pun baru nak buat laporan yang dah basi ni hari ni...ekekek...korang jangan boring pulak ye...

Semalam waktu aku sampai opis dlm pukul 6.58 minit pagi, aku dengan encik hubby dok heranlah apasailah lampu jalan kat tempat parking B2 tu tak menyala, kan sekarang ni pukul 7.00 pun masih gelap...takkan opis tak bayar lektrik kot...hahaha...opis aku ni bukannya banyak duit sangat pun...(sempat lagi tu nak mengata...ekekek)

Lepas aku rekod kehadiran...aku pun menonong naik ke opis aku kat aras 3 sayap belah kanan tu...sekali aku buka pintu...Ya Allah gelap gulita...dalam hati aku nak marahlah kat orang yang gatai tangan pi tutup lampu emergency tu...sebab opis aku ni kalau tak ada lampu langsung, memang tak nampak apa-apa...(dalam hati campur takut dengan seram sama..., takut wooo...gelap sangat)...

Tak apalah, aku ingat lepas aku buka lampu kat laluan ke bilik aku tu tak menyala, aku ingat mungkin lampu rosak. So aku pun pergi ke sebelah pintu utama untuk ke galeri orang awam...sekali aku buka pintu...Ya Rabbi....lagilah gelap gulita...aku beranikan diri, masuk buka lampu kat dalam, rupanya blackout...masa tu aku siap langgar bucu meja lagi...sakitnya...last-last aku duduk kat luar saja...nak stay kat dalam tu takut gila...yalah kat opis aku ni pun macam-macam cerita juga dengar...

Lama aku tunggu kat luaq tu sampai ada member seopis aku yang sampai dalam pukul 7.30 macam tu...Lepas tu sorang lagi member datang...dia pun tak berani nak masuk juga...tapi waktu ni cahaya kat luar dah makin cerah dah...so nampaklah sikit...last sekali bos aku sampai. Tapi dia pun aku dah call awal-awal bagitahu kata blackout. So dia pun terpaksa guna laluan awam instead of guna laluandan lif khas untuk dia.

Lama juga aku melepak dengan bos aku, sampai pukul 8.40 aku rasa....dalam pada tu bos aku sempat bercerita tentang cerita hantu...cehh bos aku ni...lagi menambahkan keseraman. Aku tengok member aku yg sorang lagi tu asyik keluar masuk ja...takutlah tu...hehehe....

Lastly bos aku komplen kata dia lapar dan kepala dah pening sebab duduk dalam gelap...dalam pukul 9.15 pagi camtu, (walau dah cerah kat luar tu...opis aku kat dalam ni masih gelap tau...tak nampak apa), bos aku ajak aku pergi minum...itu yang pergi kat Solaris tu...Dalam pukul 10.30 bos aku ambik keputusan nak balik sebab still blackout...

So tinggalllah kami kat opis tanpa bos aku yang dah balik sebab dia kata dia boleh buat kerja dari rumah...kalau stay kat opis pun tak boleh buat apa-apa. Yang kami ni, menongaklah kat opis sampai pukul 1.40 lebih kot...sampai lektrik dah pulih...hmmm...

Hmmm...boring tak cerita aku...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/