16 March, 2012

PHD/CANTAS MENCANTAS

Salam...adui...sibuklah pula semenjak dua tiga menjak ni kat opis...rasa macam tak cukup masa ja...
Nasib baik minggu ni bukan aku punya duty...kalau tidak mesti lagi aku tak sempat nak habiskan kerja yang selambak ni.
Apapun, tak apalah sebab ada kerja ada duit...tak ada kerja...mana nak datang duit??? Cuba jawab???

Kali ni aku nak mengumpat pasai orang yang ada PHD ini...bukan doktor falsafah...tapi perasaan hasad dengki...bahaya sungguhlah puak-puak macam ni...tak boleh orang lebih dari depa...dak pun tak boleh tengok orang berjaya...ada saja idea yang depa timbulkan sebab nak cantas kita dari terus berjaya dan sudah tentulah dapat perhatian orang...sebab kita berjaya kan?

Kat opis aku ni ramai phd tu...bukan saja di kalangan staff bawahan...pegawai atasan pun ada juga yg tumpang sekaki. Yg mangkuknya tu...buat apalah hang nak jelouse kat staff bawahan hang. Kalau dia kerja betul, of courselah bos hang yang lagi power tu sayang dan suka kat dia. Kalau kerja hang pun staff tu yang buat...hang tak payah cakap banyak dan dengkilah...memang patut dia yang orang suka. Sebab orang tahu dia buat kerja.

Wahai phd...janganlah suka tabur pasir dalam periuk nasi orang lain. Rezeki ALlah memang Allah dah janjikan untuk semua orang. Tinggal lagi kena rajin berusahalah. Buat apa nak berdengki dengan orang. Tak payah mengaku diri baik sebab semua orang tahu hang kerja macam mana! Opis tak pernah lekat...alasan sibuk jumpa pihak atasan, sibuk buat kerja...wei mangkuk...belahlah...orang semua tahu hang pemalas...kerja semua serah dekat bawahan...dengan staff bawahan bolehlah buat camtu...jangan lupa atas sana, DIA lagi berkuasa...sekali DIA tarik nikmat dari hang...makan tak sudah...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kalau Rajin Nak Membaca

  • http://www.bharian.com.my/
  • http://www.utusan.com.my/
  • http://www.hmetro.com.my/
  • http://thestar.com.my/
  • http://www.nst.com.my/